20 november 2010

Nu jävlar!


Idag har jag bestämt mig, förbättring ska ske! Jag orkar inte med mig själv mera. Sedan internat-livet började har det blivit så mycket fuskas med mat, och MYCKET sött. Vilket förstås ger resultat på flera sätt. Nej, jag säger inte att jag är fet. Men ifall jag inte skärper mig snart, så är det inte långt dit. Framtill jul ska jag verkligen försöka att undvika allt som heter godis och choklad. Med det mamma sa idag i bakhuvudet, kan det fungera.

Så där annars så hade farmor begravning idag. Det var mycket tyngre än jag hade trott, speciellt när hennes favorit dikt om linnéan kom på tal. suck. Hade tänkt ta tillfället och titta på henne en sista gång när man hade möjligheten, men det tog liksom bara stopp. Jag klarade inte av det, jag vill minnas henne som MIN farmor och inte som en likblek, mager människa i en kista. Har haft en hemsk huvudvärk sen jag kom hem, delvis beror det väl på min konstiga wanna be förkylning-utanfeber, men det är väl nog sorgen som härjar mest. Nu ska jag i alla fall fräscha upp mig lite, för att sedan dra iväg utåt. 
Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar